Nejrozšířenější cvičný proudový letoun na světě
L-39
Albatros

Cvičný proudový letoun a lehký bitevník, známý svou všestranností, spolehlivostí, nízkými provozními náklady, snadné údržbě a univerzálnosti nasazení. Je stále hojně využíván vzdušnými silami po celém světě pro základní i pokročilý výcvik pilotů a pro bojové mise.

L-39 Albatros

  • První let v roce 1968/ukončení výroby 1995
  • Cvičný proudový letoun pro země Varšavské smlouvy
  • Vyrobeno téměř 3 000 kusů
  • Více než 40 vojenských provozovatelů ve všech klimatických podmínkách
  • Dodnes používán 20 akrobatickými týmy
  • Kolem 700 letounů L-39 stále v civilním i vojenském provozu

L-39 Albatros

3 000+
dokončených cvičných proudových letounů L-39 a L-59.

5 000 000
letových hodin na těchto letounech

45
vojenských uživatelů

50 let
servisní podpory

Program

L-39

AERO nabízí uživatelům letounů L-39 širokou škálu krátkodobých, střednědobých a dlouhodobých řešení.

Komplexní program údržby typu L-39, který mu umožňuje létat po další desetiletí.

Generální opravy

Maintenance Repair & Overhaul

Generální opravy doslova dávají „nový život“ letounům. Využíváme jedinečné know-how, dokumentaci a metody generální opravy k zajištění bezpečného a spolehlivého budoucího fungování.

Letouny po generální opravě splňují požadavky jako zcela nové letouny sjíždějící z výrobní linky a mají plnou AERO záruku.

Program prodloužení životnosti

Životnost letounu L-39 je omezena kumulativní únavou, která je dána především hodnotou a četností vertikálního zatížení během provozu.

Pokud je letoun provozován na navržených konstrukčních spektrech, skutečná životnost letounu z hlediska letových hodin přesně odpovídá zápisům v palubním deníku a může dosáhnout až 3 000 – 4 500 letových hodin (v závislosti na verzi).

Přestavba motoru /Remotorizace

Pro provozovatele letounů L-39, kteří chtějí zvýšit výkony a dostupnost svých letadel, nabízí společnost AERO možnost přestavět stávající letouny na nové motory Williams International FJ44-4M s výkonem 16,87 kN.

Prodejní a logistická podpora Logistic Support

Poskytujeme plnou poprodejní podporu (náhradní díly, služby, školení, poradenství atd.)

Pro zkrácení dodacích lhůt a zvýšení flexibility navrhuje společnost AERO svým zákazníkům smlouvu FOSS (Follow-On Support Service).

Aby byla zajištěna letová způsobilost letounů L-39 i přes rostoucí věk a počet nalétaných hodin, jsou používány nové metody údržby a generálních oprav, zahrnující:

Technické specifikace

Parametr L-39C L-39ZO L-39ZA
Rozpětí 9,46 m 9,46 m 9,46 m
Délka 12,13 m 12,13 m 12,13 m
Výška 4,77 m 4,77 m 4,77 m
Nosná plocha 18,80 m2 18,80 m2 18,80 m2
Hmotnost prázdného letounu 3 456 kg 3 470 kg 3 400 kg
Vzletová hmotnost maximální 4 700 kg 5 616 kg 5 500 kg
Zatížení na jednotku plochy 229 kg/m2 296 kg/m2 290 kg/m2
Maximální rychlost ve vodorovném letu (H = 0 m) 700 km/h 610 km/h 610 km/h
Maximální rychlost (H = 5 000 m) 750 km/h 630 km/h 620 km/h
Maximální přípustná rychlost 910 m/h 850 m/h 850 m/h
Přistávací rychlost 165 m/h 185 m/h 195 m/h
Počáteční stoupavost při normální vzletové hmotnosti 22 m/s 13,5 m/s 13,5 m/s
Doba výstupu do 5 000 m 5 min 10 min 11 min
Praktický dostup 11 500 m 7 500 m 7 500 m
Rozjezd na pevné ploše 480 m 970 m 1 100 m
Rozjezd na trávě 630m
Dojezd na pevné ploše s brzděním 600 (m 800 m 800 m
Dojezd na trávě s brzděním 700 m
Dolet v H=5 000 m 1 000 km 1 260 km 1 200 km
Maximální doba letu 2,30 h/min 3,20 h/min 3,20 h/min

Fotogalerie