L-39 Albatros
- První let v roce 1968/ukončení výroby 1995
- Cvičný proudový letoun pro země Varšavské smlouvy
- Vyrobeno téměř 3 000 kusů
- Více než 40 vojenských provozovatelů ve všech klimatických podmínkách
- Dodnes používán 20 akrobatickými týmy
- Kolem 700 letounů L-39 stále v civilním i vojenském provozu
L-39 Albatros
3 000+
dokončených cvičných proudových letounů L-39 a L-59.
5 000 000
letových hodin na těchto letounech
45
vojenských uživatelů
50 let
servisní podpory
L-39
AERO nabízí uživatelům letounů L-39 širokou škálu krátkodobých, střednědobých a dlouhodobých řešení.
Komplexní program údržby typu L-39, který mu umožňuje létat po další desetiletí.
Generální opravy
Maintenance Repair & Overhaul
Generální opravy doslova dávají „nový život“ letounům. Využíváme jedinečné know-how, dokumentaci a metody generální opravy k zajištění bezpečného a spolehlivého budoucího fungování.
Letouny po generální opravě splňují požadavky jako zcela nové letouny sjíždějící z výrobní linky a mají plnou AERO záruku.
Program prodloužení životnosti
Životnost letounu L-39 je omezena kumulativní únavou, která je dána především hodnotou a četností vertikálního zatížení během provozu.
Pokud je letoun provozován na navržených konstrukčních spektrech, skutečná životnost letounu z hlediska letových hodin přesně odpovídá zápisům v palubním deníku a může dosáhnout až 3 000 – 4 500 letových hodin (v závislosti na verzi).
Přestavba motoru /Remotorizace
Pro provozovatele letounů L-39, kteří chtějí zvýšit výkony a dostupnost svých letadel, nabízí společnost AERO možnost přestavět stávající letouny na nové motory Williams International FJ44-4M s výkonem 16,87 kN.
Prodejní a logistická podpora Logistic Support
Poskytujeme plnou poprodejní podporu (náhradní díly, služby, školení, poradenství atd.)
Pro zkrácení dodacích lhůt a zvýšení flexibility navrhuje společnost AERO svým zákazníkům smlouvu FOSS (Follow-On Support Service).
Aby byla zajištěna letová způsobilost letounů L-39 i přes rostoucí věk a počet nalétaných hodin, jsou používány nové metody údržby a generálních oprav, zahrnující:
Technické specifikace
Parametr | L-39C | L-39ZO | L-39ZA |
---|---|---|---|
Rozpětí | 9,46 m | 9,46 m | 9,46 m |
Délka | 12,13 m | 12,13 m | 12,13 m |
Výška | 4,77 m | 4,77 m | 4,77 m |
Nosná plocha | 18,80 m2 | 18,80 m2 | 18,80 m2 |
Hmotnost prázdného letounu | 3 456 kg | 3 470 kg | 3 400 kg |
Vzletová hmotnost maximální | 4 700 kg | 5 616 kg | 5 500 kg |
Zatížení na jednotku plochy | 229 kg/m2 | 296 kg/m2 | 290 kg/m2 |
Maximální rychlost ve vodorovném letu (H = 0 m) | 700 km/h | 610 km/h | 610 km/h |
Maximální rychlost (H = 5 000 m) | 750 km/h | 630 km/h | 620 km/h |
Maximální přípustná rychlost | 910 m/h | 850 m/h | 850 m/h |
Přistávací rychlost | 165 m/h | 185 m/h | 195 m/h |
Počáteční stoupavost při normální vzletové hmotnosti | 22 m/s | 13,5 m/s | 13,5 m/s |
Doba výstupu do 5 000 m | 5 min | 10 min | 11 min |
Praktický dostup | 11 500 m | 7 500 m | 7 500 m |
Rozjezd na pevné ploše | 480 m | 970 m | 1 100 m |
Rozjezd na trávě | 630m | ||
Dojezd na pevné ploše s brzděním | 600 (m | 800 m | 800 m |
Dojezd na trávě s brzděním | 700 m | ||
Dolet v H=5 000 m | 1 000 km | 1 260 km | 1 200 km |
Maximální doba letu | 2,30 h/min | 3,20 h/min | 3,20 h/min |