Spolupráce
Máme dlouholetou zkušenost s leteckými průmyslovými kooperacemi. Pro letouny společností Airbus, Embraer, Leonardo a Aircraft Industries jsme vyvíjeli, certifikovali, vyráběli a servisovali letecké komponenty.
Jsme experty na vývoj (Design-To-Build) leteckých komponent a kompozitních dílů. Zabýváme se i analýzou a testováním, industrializací, certifikační podporou i řízením dodavatelského řetězce.
Design
vývoj a výroba
Schopnost komplexní civilní a vojenské výroby letecké konstrukce
Hlavní
kompetence
Instalace a integrace hydrauliky, avionických, elektrických a palivových systémů do složitých sestav
Schopnost
strojního zařízení
Obrábění - SHARMANN ECOSPEED F2060, nýtování - BROETJE IPAC, kompozity - Autokláv ASC a další
Kvalita
Plně schválená a uznávaná systém řízení kvality u výrobců OEM
NADCAP
Certifikováno evropskými leteckými úřady
Airbus
Airbus A220 Náběžná hrana křídla
Fixed Leading Edge
Pro dopravní letoun rodiny letadel C-Series A220 (verze A220-100 a A220-300) vyrábíme a dodáváme pevnou náběžnou hranu křídla. Probíhá zde sériová výroba na plně industrializované výrobní lince.
Aero jako risk-sharingový Design-to-build partner bylo od počátku projektu. Jsme zodpovědní za vývoj, industrializaci, certifikaci a výrobu kompletně sestaveného a vybaveného dílu sestavy. Pevná náběžná hrana (Fixed Leading EdgeLE) křídla je poté připravená k namontování na křídlo letadla Airbus A220 v Belfastu. Každá dodávka náběžné hrany křídla je složena z téměř 3 000 komponentů.
Projekt běží od roku 2009, prvních dodávky proběhly v roce 2011, sériová výroba na plnohodnotně industrializované montážní lince probíhá od roku 2014 dodnes. Dodali jsme přes 240 náběžných hran.
Airbus A220
Letadlo Airbus A220 je jednouličkové letadlo pro komerční provoz na krátké a střední vzdálenosti. Dvě verze letadla (A220-100 a A220-300) mohou přepravovat 100 až 150 cestujících.
Airbus A350 a Airbus A400M
Výroba kompozitních dílů pro letouny Airbus.
Pro civilní letoun Airbus A350 vyrábíme části instalace nádrže na vodu. Pro letoun Airbus A400M dodáváme vertikální ocasní plochu zadní kapotáže trupu a sestavy výstupů/vstupů vzduchu.
Airbus A350
A350 je dvoumotorový proudový širokotrupý dálkový dopravní letoun. Je prvním Airbusem s trupem i křídly vyrobenými především z uhlíkových kompozitů
Airbus A400M
Airbus A400M je čtyřmotorový, turbovrtulový, taktický, transportní letoun. Je s ním možné přistát téměř kdekoliv, a to díky robustnímu a flexibilnímu podvozku.
Embraer
Embraer C-390 Millennium
Na vojenský nákladní letoun Embraer C-390 vyrábí Aero náběžné hrany křídla, zadní části trupu, nákladové rampy a všechny dveře letounu.
Pevnou náběžnou hranu křídla Aero vyvíjelo, industrializovalo, certifikovalo a nyní vyrábí. Jedná se o projekt „Design-To-Build“, kde Aero má expertízu na vývoj náběžných hran. U ostatní sestav se jedná o projekty „Build-To-Build“, kde Aero pracuje na industrializaci a výrobě.
Sériová výroba na projektu Embraer C-390 běží od roku 2017 a bylo dodáno více než 11 kompletních sestav.
Embraer C-390 Millennium
Embraer C-390 Millennium je vojenský víceúčelový dvoumotorový dopravní letoun, který je schopen přepravovat vojáky a těžkou vojenskou techniku, přesně shodit náklad, tankovat jiné letadlo za letu, sloužit jako létající nemocnice a plnit širokou škálu výsadkářských, průzkumných, záchranných a jiných misí.
Leonardo
Leonardo Alenia C-27J Spartan
Vojenský taktický dopravní letoun má střední část křídla (CWB), která se vyrábí ve Vodochodech.
Sestava střední části křídla zahrnuje integrální nádrže, stožáry pro instalaci motoru a mechanické systémy křídla, palivová a hydraulická vedení a elektrické svazky. Všechny systémy jsou také testovány společností Aero.
Alenia C-27J Spartan je dvoumotorový víceúčelový vojenský dopravní letoun. Má schopnost provádět taktické manévry při 3G a je kvalifikován pro přistání a vzlet na krátké přistávací dráze (STOL) i na zasněžených, písčitých či neupravených přistávacích drahách.
Aircraft
Industries
L-410 UVP a L-410 NG
Výroba a servis příďového podvozku a hlavních podvozků pro letouny L-410 UVP a L-410 NG včetně zkoušek a testů podvozků.
Kompletní sestava podvozku se skládá z více jak 380 dílů. Dosud bylo dodáno více než 400 podvozků (příďové, levé a pravé nohy hlavního podvozku). Pro letoun L-410 NG bylo Aero zodpovědné i za vývoj a certifikaci podvozků.
L-410
Jedná se o české letouny vyráběné společností Aircraft Industries. Jsou to turbovrtulové, celokovové, víceúčelové hornoplošníky sloužící pro civilní, vládní a armádní účely po celém světě. Pyšní se spolehlivostí a bezpečností letu v extrémních klimatických podmínkách.